Na eerst de werkwijze besproken te hebben onder het genot van een appeltaartje zijn we gestart! We hebben het linkerdeel van de baan inclusief de grote wisselstraat in z’n geheel gerenoveerd. Dat betekent dat alle oude draden zijn verwijderd. Daarna zijn er nieuwe draden in de juiste kleur nagenoeg onzichtbaar aangesoldeerd.
Ook zijn alle isolaties en raillassen opnieuw en juist aangebracht. Daardoor zijn meteen ook alle overbodige verbindingen aan de wissels verwijderd; die waren ooit met bezetmelders verbonden en dat is niet meer nodig. Gelukkig hebben we ook tijdens de renovatie van het eerste deel kunnen leren hoe we dat met z’n allen het beste kunnen doen. Ook de beeldschermen voor de baanbewaking zijn opgehangen. De werkzaamheden worden vervolgd…
Kantinebaan alle lagen.
H0 3rail - digitaal (middelste laag)
Ook aan de H0 3rail digitaal (middelste laag) zijn de nodige verbeteringen doorgevoerd. Zo is het baanplan een in de Märklin CS3 centrale geüpdatet. Links van het midden is een extra (verbinding) spoor aangelegd. De rechter keerlus uitgebreid van enkelspoor naar dubbelspoor. En de wisselstraat kort voor de linker keerlus verandert.
Invoer van het Banenplan in de Märklin CS3, 06-02-2025.
Aanleg van een extra (verbinding) spoor, 01-09-2025.
Rechter keerlus wordt uitgebreid, 25-08-2025
De rechter keerlus kan nu in twee richtingen tegelijkertijd bereden worden. 01-09-2025
Veranderen van de wisselstraat, gelegen kort voor de linker keerlus. 05-10-2025