Tijdens de rijavond op 30 november 2017 heeft Michel Turlings een video gemaakt.
Nadat het leggen van de industriesporen was voltooid, zou er met de bouw van de scenery worden gestart.
Uiteindelijk is besloten om tijdens een bijzondere Algemene Ledenvergadering op 7 december 2017 met alle (aanwezige) leden te overleggen hoe dit zal worden aangepakt.
Tijdens deze ALV zijn de situering, het tijdperk en de te bouwen scenery voor de Dülperbahn gezamenlijk vastgesteld. Ook is tijdens de ALV geconstateerd dat de industriesporen te veel ruimte innemen, waardoor er te weinig ruimte is voor de gewenste scenery. Uit de voorstellen, die tijdens de ALV zijn gedaan, hebben enkele leden van het bouwteam een nieuw plan opgesteld. Voor de leden, die mee willen bouwen aan de scenery, worden op maat gezaagde plaatjes van 4 mm MDF ter beschikking gesteld, waarop zij het afgesproken thema of object thuis of op de club kunnen bouwen.
Het nieuwe plan. Er zijn een aantal sporen vervallen en de achterwand zal voor de helixen worden geplaatst, zodat de treinen in de helix zichtbaar zullen blijven; praktisch, maar ook spectaculair.