Die Dülperbahn

Dülperbahn update september 2016

Op 19 mei 2016, dus ruim voor de zomervakantie, kon er voor de eerste keer een locomotief over dit deel van de Dülperbahn rijden.

Vrij kort na het zomerreces was de baan zover dat alle rails er lagen, met uitzondering van het industriespoor.

Op 29 september was op het onderste niveau het leggen van de rails zover gevorderd, dat er een rijavond voor de leden georganiseerd kon worden. In eerste instantie werd er even analoog gereden, maar al spoedig stroomden de digitale locomotieven binnen en was er een handmatig digitaal bedrijf mogelijk.

Dulperbahn 20160929 rijavond-01
De lange poot van de 'L' . Het sporenplan van het onderste niveau is te herkennen op de computertekening bovenaan deze pagina. Aan de onderzijde van de foto is de aanzet van de helix naar het bovenste niveau te zien. Foto: Rob Boeser, 29-09-2016.
Dulperbahn 20160929 rijavond-02
De korte poot van de 'L'; ook hier is de aanzet van de tweede helix naar het bovenste niveau te zien. Foto: Rob Boeser, 29-09-2016.
Dulperbahn 20160929 rijavond-03
Er zijn behoorlijk lange opstelsporen beschikbaar. In de ruimte tussen de sporen zal onder andere een container terminal verrijzen. Foto: Rob Boeser, 29-09-2016.
Dulperbahn 20160929 rijavond-04
Een V160 'La Lollo' op volle snelheid met een goederentrein. Foto: Rob Boeser, 29-09-2016.
Dulperbahn 20160929 rijavond-05
Het handmatige digitale bedrijf is begonnen en sommige leden moeten even wachten totdat ze aan de beurt zijn....... Foto: Rob Boeser, 29-09-2016.