Deze lage bakwagens zijn in 1902 gebouwd door de Nijmeegsche Machinefabriek. Ze hadden neerklapbare zijschotten en vaste kopschotten. Verder zijn er weinig bijzonderheden over bekend; de wagens werden in 1934 afgevoerd.
Stand mei 2011
Stand juli 2011
Twee assige 6 tons hekkenwagen serie F 1-6
Fabrikant: Nijmeegsche Machinefabriek
De hekkenwagens zijn in 1902 gebouwd door de Nijmeegsche Machinefabriek en gedurende de gehele exploitatieperiode van 1902 tot 1934 in gebruik geweest. Ze hadden twee klapdeuren in het midden van de wagen, waren niet beremd en werden gebruikt voor veevervoer. Verder zijn er weinig bijzonderheden over bekend.
Stand maart 2011
Stand mei 2011
Twee assige 10 tons goederenwagen serie GH1-2
Fabrikant: Nijmeegsche Machinefabriek
Deze hoge bakwagens met vaste schotten en met deuren werden in 1905 door de Nijmeegsche Machinefabriek gebouwd. De wagens hadden een vacuüm- en een schroefrem. Ze werden in 1934 afgevoerd.
Stand april 2008
Tijdens de Landelijke Modelspoor Dagen op 29 en 30.03.2008 werd als demonstratieproject een 5 tons open goederenwagen serie GH 1-2 gebouwd, volgens dezelfde principes als de gesloten goederenwagen G2.
Het lukte tussen alle bedrijvigheden en gesprekken door om de wagon in 2 dagen, op de aspotten na, geheel af te bouwen.
Stand november 2008
Status na het schilderen en weatheren, maar nog zonder opschriften.
Vier assige open 10 tons goederenwagen serie H 1-3
Fabrikant: Nijmeegsche Machinefabriek
De wagens zijn gebouwd door de Nijmeegsche Machinefabriek in 1902. Oorspronkelijk konden de wagens naar keuze dienst doen met rongen of met 120 cm hoge hekken, waarvan een deel kon worden neergeslagen als veebrug. Op afbeeldingen uit latere jaren blijkt dat de wagens van lage, afneembare schotten waren voorzien. De wagens hadden een schroefrem, maar kregen in 1905 tevens een vacuüm rem/. De serie is in 1934 afgevoerd.
Stand juli 2011
Stand 14-04-2014
Op onregelmatige tijden is aan de H1 gewerkt. Alle hekken aan de kopeinden en de zijkanten zijn gereed. De deuren in het midden kunnen worden uitgenomen als loopplank voor het vee, zoals in werkelijkheid. Volgende stap is het aanbrengen van de rongen.
Stand 21-12-2016
In verband met de komende deelname van ‘Koningswaal, augustus 1933’ aan diverse tentoonstellingen, is de H1 weer onderhanden genomen, omdat deze wagen gaat meerijden in de pendeltram naar het laad- en losperron.
Vier assige open 10 tons goederenwagen serie H 4 -7
Fabrikant: Nijmeegsche Machinefabriek
De wagens zijn gebouwd door de Nijmeegsche Machinefabriek; de H4 (met vacuüm- en schroefrem) in 1905 en de H5-7 (alleen schroefrem) in 1908. De wagens hadden vaste zijschotten en losse kopschotten. De H5-7 zijn gebouwd op de draaistellen van de Pennock rijtuigen 2, 4 en 7, die nieuwe Allan draaistellen kregen. De serie is in 1934 afgevoerd.
Stand december 2007
Gebouwd van styreenplaat met plankenimitatie en styreen strips. De assen en wielen zijn van Halling (A).
Twee assige 3-4 tons open wagen serie NmTM 3-4
Fabrikant: Nijmeegsche Machinefabriek
Oorspronkelijk door de Nijmeegsche Machinefabriek in 1895 resp 1999 gebouwd voor de NmTM, maar vanaf 1916 door de M&W gehuurd en in 1919 in eigendom gekomen bij de M&W. De wagens hebben nooit een M&W nummer gekregen en werden vermoedelijk gebruikt als werkwagens. Ze hadden neerklapbare zijschotten en vaste kopschotten. Er is weinig bekend van deze wagens en ook de afvoerdatum is onbekend.