Juist voor het komende zomerreces nadert het leggen van de rails op het onderste niveau zijn voltooiing. Veel werk gaat er zitten in het aansluiten van de baan op de terugmelders, servodecoders, wisseldecoders en de digitale centrale; noodzakelijk voor de digitalisering en de automatisering van de treinenloop. Alle wissels moeten een aandrijving krijgen, die op het zichtbare gedeelte natuurlijk onder de tafel komt te liggen. Er kan inmiddels onder Koploper een automatisch bedrijf gereden worden.
Tijdens de rijavond op 26 april 2017 wordt het gedrag van de rijdende goederentrein vergeleken met de gegevens op de laptop. Foto: Rob Boeser, 26-04-2017.
Op 1 juni 2017 wordt er druk overlegd over de juiste loop van de rails op de toekomstige containerterminal.
Foto: Reinier Jansen, 01-06-2017.
Het ruikt weer behoorlijk naar soldeer op deze juni avond, tijdens het leggen van de industriesporen. Foto: Reinier Jansen, 01-06-2017.