Fabrikant: Compagnie Centrale de Construction Haine St. Pierre (B)
Deze goederenwagens waren hoger en langer dan de gesloten wagens serie G 1-8. Ook waren de horizontale planken smaller. Ze zijn in 1915 gebouwd voor de NmTM, waren eigendom van de NmTM tot 1919, maar behoorden tot het wagenpark van de M&W. Ze zijn in 1934 afgevoerd.
Stand mei 2011
Stand maart 2014
Er is op onregelmatige tijden verder gewerkt aan de goederenwagen CHG 2. De wagenbak en een deel van het onderstel waren al een tijdje gereed. In maart 2014 is de afbouw weer ter hand genomen en is de wagen, op het weatheren na, gereed.
Stand juni 2014
De CHG 2 is inmiddels geweatherd; de wagen is nu helemaal gereed.
Twee assige 5 tons goederenwagen serie G 1- 8
Fabrikant: Nijmeegsche Machinefabriek.
Deze serie gesloten goederenwagens werd gebouwd in 1902 door de Nijmeegsche Machinefabriek. Twee wagens werden in 1917 wit geschilderd om als melkwagens dienst te gaan doen. Dit betrof de G6; het nummer van de andere wagen is niet bekend. De serie werd in 1934 afgevoerd, maar de G2 stond in 1946 in erbarmelijke toestand nog in Nijmegen. Vermoedelijk is dit de gesloten goederenwagen, die tot in de jaren ’50 achterin de remise van de Gemeente Tram Nijmegen (GTN) heeft gestaan als opslagruimte.
December 2007
De start van de eerste zelfbouw goederenwagens in schaal S (1:64). De horizontale planken zijn bij deze wagen nog in het styreen gekrast; alle volgende modellen worden gebouwd van Evergreen platen met planken imitatie.
November 2008
Tijdens de modelspoortentoonstelling in Helmond op 1 en 2 november 2008 kon worden gewerkt aan de bouw van de G3 en de G6. De G6 was wit geschilderd voor het vervoer van melkbussen voor de melkfabriek in Afferden.
Stand maart - mei 2011
Eindelijk zijn de beide wagenbakken uit 2008 weer eens ter hand genomen en zijn, op de daken na, afgebouwd. De onderstellen volgen zodra er weer een voorraad wielen en assen is.
De beide bakken zijn toch weer uit elkaar genomen, omdat ze 3mm te breed waren. Beginnersfoutje; de wanddikte van de zijwanden was destijds niet afgetrokken van de kopwand…
Stand april 2014
Stand juni 2014
De beide bakken G3 en G6 zijn nu geheel afgebouwd en geweatherd, waarmee de bouw van deze wagens afgesloten is.